söndag 31 maj 2015

Winter war railway train

Var med på Winter War kickstartern efter strul så har jag fått alla mina figurer utom lastbilen då förstås tappade sugen på hel projektet efter allt strul med leveransen, så allt har bara legat.

Men idag så slog jag till och började på lite av terrängen som jag införskaffat till detta, det vart ett lok i skala 0 dvs C:a 1/45-1/48.

Loket var i rätt dåligt skick när jag fick hem det bla så luktade det mögel
så de va till o skruva ner det i små bitar och göra ren det.
Tror loket legat ute och frusit för det är sprickor över allt i färg o metall.

Soldaten som är med på bilen är i 28mm skala



Blir till o se om man kan hitta lokförare och eldare till detta och en tender med kol
för den som va med gick inte att rädda synd nog.
 
Har väl 1,5 meter räls och två godsvagnar i plåt till loket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar